JUDr. Markéta Flanderková, Ph.D.

Negativní reklama je stále reklama. Platí to i pro svěřenské fondy, kterých v Česku přibývá

Když ve veřejném prostoru zazní termín svěřenské fondy, v Česku se do popředí debaty dostane především otázka střetu zájmů bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO) a jeho skupiny Agrofert. Tím pověst svěřenských fondů coby specifického nástroje na správu majetku trpí.

Přečíst článek

Pokračujte níže

Když ve veřejném prostoru zazní termín svěřenské fondy, v Česku se do popředí debaty dostane především otázka střetu zájmů bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO) a jeho skupiny Agrofert. Tím pověst svěřenských fondů coby specifického nástroje na správu majetku trpí.

Podle některých kritiků mohou sloužit i k zakrývání skutečných vlastníků. Například organizace Transparency International upozorňuje, že se některé svěřenské fondy mohou pohybovat na pomezí šedé ekonomiky.

Podle odborníků, kteří o těchto fondech diskutovali v debatě Hospodářských novin, ale hlavně plní svůj skutečný smysl – poskytují movitým lidem dlouhodobou ochranu majetku anebo umožňují předání firem či majetku na budoucí generace.

„Ovšem i negativní reklama je reklamou pro svěřenské fondy. Naprostá většina těchto fondů ale splňuje svůj skutečný záměr, kterým je především dlouhodobá ochrana majetku nebo jeho mezigenerační transfer,“ nastiňuje hlavní poselství instrumentu Radovan Blažek, ředitel prémiových služeb ve Swiss Life, který se zřizování takových fondů pro své bonitní klienty dlouhodobě věnuje.

V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat, ozveme se Vám zpět. CSS PREMIUM TRUST a.s. je zde pro Vás přes 30 let.